אבחון דידקטי הינו אבחון שבודק קשיים בקריאה, בכתיבה ובחשבון. את ההישגים שעולים במבדק משווים ליכולת הממוצעת התואמת את שכבת הגיל של הנבדק, אם אין התאמה, ותוצאותיו של הנבדק גורעות מן היכולת של כל ילד ממוצע בגילו, ניתן לבצע אבחון ליקויי למידה או קושי אחר בתפקוד. אבחון דידקטי מתבצע בידיהם של המומחים במרכזים שנועדו במיוחד לכך. כמו כן, ניתן לשלב יחד עם אבחון דידקטי אבחון פסיכולוגי כדי לנסות ולאתר את כל הגורמים שעשויים להפריע לתפקוד התקין. אם אתם הורים לילד או נער בעל קשיים בלימודים, ואתם חושדים כי אלו מונעים מקושי רגשי, מומלץ לבצע בילדיכם אבחון פסיכו דידקטי.
אבחון פסיכו דידקטי הינו שילוב של אבחון דידקטי ופסיכולוגי. האבחונים למעשה נועדו לאתר בעיות תפקודיות הפוגמות בסדר היום הנורמטיבי, ונועדו לבצע אבחון ליקויי למידה ואבחונה של מקור הבעיה.
אבחון פסיכו דידקטי עלול לאתר בעיות והפרעות בדברים בסיסיים כמו הקשבה, קושי בזיכרון, בדיבור, בקואורדינציה ובחשיבה. את אבחון ליקויי למידה ניתן לגלות בכל שלבי החיים, אולם מוטב למצוא את הליקוי ואת הבעיה שגורמת לו לקרות כמה שיותר מוקדם. אבחון ליקויי למידה יכול למצוא גם בעיות חברתיות שקיימות לצדן של הפרעות הלמידה התקינות. כאשר ילד או נער מרגיש שהוא מצליח פחות טוב מאחרים, הדימוי העצמי שלו עשוי להיות מושפע מכך.
האבחונים הדידקטיים והפסיכודידקטיים נעשים בכמה שלבים כדי לאמוד את התגובות השונות, כלומר, יתכן שמאובחן יגיע עייף , מבולבל או עצבני, ועל כן האבחון מתבצע במספר פגישות ולא במהלכה של פגישה בודדת.
לאחר האבחון, המאבחנים רושמים דו"ח מפורט ומנתחים אותו היטב. את הממצאים הם מעבירים אל ההורים והמייעצים להם מה לעשות וכיצד לטפל בכל ליקוי שעלה בבדיקה.